פרוייקטים

חזון תחבורה לישראל
שינוי מדיניות התחבורה בישראל לקראת יישום חזון של תחבורה בת קיימא

גורמים שונים משפיעים על מדיניות התחבורה ושימושי הקרקע בישראל, ביניהם משרדי התחבורה והאוצר, רשויות מקומיות, וועדות התכנון ועוד. כולם כבר מבינים היום כי הדרך של חיזוי ביקושים ויצירת היקף דרכים לספק היצע לביקוש היא דרך בלתי ישימה ובעיקר בזבזנית ברמה הכלכלית, התחבורתית והסביבתית. ידוע לכל כי הפתרונות נעוצים בתחבורה בת קיימא.

 

בפרויקט `חזון תחבורה לישראל` נוביל מהלך של העמקת הדיון...

הכשרה של גורמי המפתח ברשויות המקומיות בתכנון ויישום תחבורה בת קיימא

פרויקט תחבורה בת קיימא ברשויות המקומיות, מטרתו לעודד יוזמות ותכנון כולל ברשויות, אשר יוביל להחלטות המשלימות את קבלת ההחלטות המתבצעות על ידי משרדי הממשלה וגורמים פרטיים. במסגרת העבודה בפרויקט אנו עובדים עם רשויות מקומיות על מנת לקדם גישה מערכתית ובת קיימא מתוך הרשות המקומית.

 

במסגרת הפרויקט מתקיימות מספר פעילויות:

  1. הכשרות...
פרויקט תחבורה וקהילה
סיוע לצוותי תושבים לקידום יוזמות מקומיות בנושא תחבורה בת קיימא

פרויקט תחבורה וקהילה הוא פרויקט שמסייע לקבוצות תושבים בקידום ושיפור התחבורה הציבורית באיזור מגוריהם.

קבוצות אזרחים, פעילים חברתיים, עובדים קהילתיים ועמותות מקומיות, המעוניינים לקדם ולשפר את התחבורה הציבורית באיזור מגוריהם, מוזמנים לפנות אלינו לסיוע, ייעוץ וליווי.

 

...
פורום ארגוני תחבורה
פורום ארגוני סביבה וחברה הפועלים יחד לקידום תחבורה ציבורית

ארגון תחבורה היום ומחר מוביל פורום זה של ארגונים החוברים לראשונה על מנת להעלות את מעמד משתמשי התחבורה הציבורית בסדר העדיפויות של ממשלת ישראל, ולהביא לתחבורה ציבורית שתהווה מענה לכלל האוכלוסייה וחלופה ראויה לרכב הפרטי. החברים בפורום כוללים ארגוני סביבה וחברה, ארגונים לקידום זכויות של בעלי מוגבלויות וארגונים מהמגזר החרדי. מטרת הפרויקט ליצור חזית סינרגטית לקידום תחבורה בת קיימא, שתהיה פעילה...

העתיד הולך ברגל
חיזוק מעמד הולכי הרגל במרחב הציבורי

ההליכה ברגל היא אמצעי התחבורה המקיים ביותר, הנקי ביותר והנגיש ביותר לכלל האוכלוסייה, אשר פעמים רבות אינו מקבל התייחסות מספקת בתכנון העירוני, המוטה לטובת הרכב הפרטי.

 

על אף שאמצעי התחבורה הוותיק בעולם הוא הרגליים, בעשור האחרון אנו רגילים לנסוע למכולת או לדואר, וילדים רבים לא יודעים איך מגיעים ברגל לבית הספר. כעשירית מהנסיעות העירוניות במכונית הפרטית הן למרחק של פחות מקילומטר,...

מגיעים לעבודה בירוק
סיוע לעובדים ומעסיקים בקידום יוממות ירוקה

הנסיעות העיקריות איתן המשק צריך להתמודד בניהול התחבורה הן הנסיעות היומיות לעבודה. המשק הישראלי סופג נזקים של מיליארדי שקלים מדי שנה כתוצאה מעומסי התנועה הגורמים לאובדן שעות עבודה, זיהום אוויר, פגיעה בבריאות הציבור ועוד. על המשק להציע פתרונות להפחתת הגודש, הזיהום והזמן האבוד, והיום ברור לכולם כי הפיתרון הישן של הרחבת רשת הכבישים כבר אינו רלוונטי. 

 

פרויקט 'מגיעים לעבודה בירוק'...

תחבורה ומשבר האקלים
הפחתת השפעות מערכת התחבורה על משבר האקלים

...